خودرو،فنّی/ موتورهای احتراق داخلی پیستونی به طور ذاتی ارتعاش و سر و صدای نسبتا زیادی تولید می کنند که برای راننده و سرنشینان ناخوشایند است. از آنجایی که محل نشیمنگاه قوای محرکه (موتور) روی شاسّی و رام قرار دارد، ارتعاش به راحتی می تواند از طرق فوق به اتاق سرایت کند امّا «دسته موتور» یا «Engine Mount» راه حل ساده ایست که به کمک آن، از ورود ارتعاش به داخل کابین و تاثیر آن بر بدنه ی خودرو تا حد زیادی کاسته می شود و بدین ترتیب، رفاه و آسایش سرنشینان افزون می گردد. علاوه بر این موضوع، هنگام رهاسازی پدال کلاچ یا قرار دادن جعبه دنده اتوماتیک در حالت درایو، عبور از جاده های پر پیچ و خم، دست اندازها و مسیرهای دارای پستی و بلندی، تاثیر زیادی در جابجایی موتور دارد بدین ترتیب،  وظیفه ی حفظ تعادل و دفع ضربات وارده، برعهده دسته موتورها است. دسته موتورها در حقیقت در حکم «پایه نگهدارنده» موتور و جعبه دنده هستند و با توجّه به سگمنت و کلاس کاربری خودرو، ممکن است از انواع روغنی، لاستیکی، فنری و یا بادی باشند.



[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید .]

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

باربری و اتوبار لپ زندگی به سبک آرامش و آسودگی درب ضد سرقت متخصص غدد سئو وب ایران فرزاد آستانه کتابخانه امام خمینی یزد کلینیک بیمارهای نشیمنگاهی